söndag 17 november 2013

Söndagstankar!

Jobbigt läge!

Sitter på tåget hem ifrån Malmö och försöker att samla lite intryck. Jag har ägnat förmiddagen åt att förkovra mig i diverse sociala medier. Tanken med detta var att se vad gemene man tycker om det läge vårat kära SSK har hamnat i. Rent krasst kan man ju konstatera att alla i styrelsen , klubbdirektör, sportchef, tränare och samtliga spelare bör avgå. Jaha! Och efter det då?!? Nja , jag skulle vilja titta på det i ett större perspektiv. Vi börjar uppifrån med styrelsen.Visst dom kan avsättas. Men till vilken nytta? Jag är medlem i klubben och har således varit delaktig i valet av densamma. Vad gäller mig så är jag övertygad om att dom gör vad som står i deras makt för att lösa problem som uppstår. Klubbdirektören är tillsatt av styrelsen, dvs oss som medlemmar. Våran klubbdirektör vet jag jobbar för att få igång hela vårat kära SSK. Hon gör det hon kan och är duktig på. Nämligen den ekonomiska biten och en dialog med den sportsliga biten. Därefter har vi sportchefen som numera även är assisterande tränare.
Om vi börjar med årets värvningar så tror jag att det har varit bra värvningar i paritet till vad man visste då när man värvade/scoutade. Det är alltid svårt att värva "rätt"spelare. Dom ska inte bara vara bra hockeyspelare, utan dom måste även funka utanför i det sociala samspelet i gruppen och i samhället. Inte helt lätt men vi lämnar det där så länge och går vidare till tränarna. Alla vet ju att Johan Strömvall fick lämna och att Anders Sörensen klev upp och blev headcoach med Per Nygårds som assisterande. Personligen är jag inte för att byta tränare men det är ju som det är nu så den saken kan vi ju lämna därhän. Är man i närheten av bås och omklädningsrum under och efter matcher så vet man att engagemang är något som inte saknas.

Jag har även pratat mycket med både Anders och Per efter att dom tillträdde. Jag vet hur frustrerade dom är efter en match  över att inte den tilltänkta gameplanen inte fungerade fullt ut, det kan bero på individuella misstag eller andra tillfälligheter. Vad gör man åt det då?? Mycket skulle jag vilja säga men jag vet även och som dom själva säger, att man vänder inte på en femöring. Det är två mycket hockeykunniga killar vi snackar om här. Det har tränats specifika spelformer såsom pp ,bp ,analyser av motståndare, ja allt som behöver utvecklas.Man har till och med tagit in ett företag som sysslar med idrottspsykologi. Detta är nog helt rätt då mycket ligger i det mentala. Rädslan att förlora tar överhanden. Jag tror att det är två killar på rätt plats faktiskt!
 Vi lämnar även det en stund och går vidare till spelarna. Är dom så fruktansvärt kassa hela gänget?!? Nej jag tror inte det. Det är ett gäng sympatiska och trevliga grabbar. Ja jag vet , det vinner vi inga matcher på. Men jag har på senaste tiden ,bla efter Bik och Malmö matchen pratat med 8-9 spelare. Det som är återkommande är att man är frustrerad över att man vet att man kan men inte får ut det.  Vad gör man åt detta då? Ja det har jag faktiskt ingen lösning på men jag tror att vår styrelse, klubbdirektör , sportchef, tränare och spelartrupp ständigt arbetar på att hitta den ultimata lösningen!!  Helt enkelt därför att dom i toppen är tillsatta av oss som trodde på dom. Dom i sin tur har tillsatt folk som dom tror på och som även dom är SSK fans, som vi ute på läktaren.
Våran spelartrupp skulle inte vara här om dom inte gillade att vinna och hade någon form av hjärta för klubben . Jag tror att dom löser detta , men det går som sagt INTE att vända på en femöring. Jag är övertygad om att man är på rätt spår men har haft svåra matcher nu med Bik och Malmö. Det var två matcher där man inte får vika en tum ifrån gameplan. Nej , ge oss själva chansen nu så vänder vi upp i vind tillsammans! Allt ifrån kaffeförsäljare till spelare och fans! Tillsammans vänder vi detta !
Forza Telge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar