onsdag 27 februari 2013

Lite intervjuer.....SSK


Eftersom vi har slutat att skriva på alltomssk men har några spelare kvar att intervjua så väljer vi att lägga dom här i stället. Är man intresserad att läsa intervjuerna före så kan man gå in på alltomssk och läsa. Den sista vi gjorde där var Emil Billberg och han skickade vidare stafettpinnen till Jonas Engström. Så här kommer den intervjun.


När och var började du din hockeykarriär?
Jag började spela i SPAIF när jag var ungefär 8 år berättar Jonas. Sedan tog SSK över SPAIF och IK Tälje och det blev SSK blå, SSK gul mm.

Har du hållit på med någon annan idrott, vilken i så fall?
Jag har spelat fotboll i Enhörna och innebandy i Telge Tigers. Jag slutade spela fotboll och innebandy när jag var ungefär 12 år, sen var det bara hockey.

Varför kör man handen i isen efter man tackat?
Ja jag vet inte riktigt varför jag började med det. Andra gjorde det och man är ju svettig efter match och tackande så man "svalkar" väl av handen. Nu har det blivit en vana liksom, säger Jonas.

Din spelstil, du är ju en spelare som ger allt på isen i varje situation och du får ofta byta kedjekamrater, finns det någon speltyp som du upplever att du passar bättre tillsammans med?
Jag har nog lätt att anpassa mig eftersom jag är en powerforward och just för att jag spelar min egen spelstil med mycket energi. Men speltyp som jag passar bättre med, jag vet inte riktigt, en som jag tycker om att spela med är Johan Andersson för att han är en tvävägsspelare som jobbar mycket bakåt, svarar Jonas.

Vad gör du när du kopplar av från hockeyn?
Jag umgås med flera av killarna i laget men även med kompisar som inte spelar hockey. Det blir förstås mycket TV-spelande, berättar Jonas
.
Frågan från Emil Billberg:Hur fick du ditt Call of Duty namn?
Ja det var jag och brorsan som spånade lite på bra och lite skruvade namn, det blev stinkphizt, som jag tror är del av något bandnamn, men jag vet inte riktigt, avslutar Jonas.

Jonas skickar vidare stafettpinnen till Micke Nylander.
Vi tackar Jonas Engström för intervjun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar